Meld u aan voor de SkinCeuticals-nieuwsbrief

To be informed about our news, discover
in preview our last novelties
and the last esthetic trends

Sluiten

Meld aan of registreer

Heb je nog geen account?

Registreer>

De wetenschap achter de antioxidanten

Bescherming van de huid van binnenuit + correctie van de huid aan de buitenkant

Op de juiste wijze geformuleerde topische antioxidanten hebben aangetoond bescherming te bieden tegen huidbeschadigende vrije radicalen. Bovendien hebben sommige een corrigerende actie om fijne lijntjes en rimpels te helpen verbeteren en verkleuring te verminderen, wat resulteert in een uitgebreid anti-aging effect.

Maar wat zijn antioxidanten, hoe werken ze en welke andere voordelen hebben deze actieve moleculen voor de huid?

Wat is een antioxidant?

Een antioxidant is een molecuul die oxidatie van andere moleculen remt.

Oxidatie is een vorm van schade die optreedt wanneer moleculen elektronen verliezen. Vijf soorten antioxidanten die van nature in het lichaam worden aangetroffen en die beschermen tegen cellulaire schade zijn: glutathion, ubiquinone, ascorbinezuur (vitamine C), alfa-tocoferol (vitamine E) en alfaliponzuur. Antioxidanten werken met verschillende mechanismen om schade te stoppen of te neutraliseren. Van de vijf antioxidanten die in het lichaam worden aangetroffen, is alleen aangetoond dat vitamine C en E in de huid terechtkomen. Bovendien zijn er enkele plantaardige antioxidanten waarvan bekend is dat ze in de huid werken.

Wat is een vrije radicaal?

Vrije radicalen zijn moleculen met ongepaarde elektronen, waardoor ze onstabiel en sterk chemisch reactief zijn.

Deze onstabiele moleculen worden gegenereerd door UV-stralen, infraroodstraling, vervuiling en leefstijlfactoren zoals alcohol en sigarettenrook. In de huid beschadigen vrije radicalen cellen, hun DNA en andere vitale cellulaire componenten. Na verloop van tijd leidt schade door vrije radicalen tot zichtbare tekenen van versnelde huidveroudering, waaronder fijne lijntjes, rimpels, verslapping, verkleuring en zelfs huidkanker.

Hoewel zonnebescherming de eerste verdedigingslinie is en essentieel is voor de bescherming van het huidoppervlak tegen de schadelijke effecten van UVA- en UVB-stralen, beschermen zonneschermfilters de huid alleen tegen 55% van de vrije radicalen *. Topische antioxidanten werken in de huid om vrije radicalen te neutraliseren en beschermen tegen UV-schade. Het opnemen van een topisch antioxidant en zonnebescherming in een dagelijks huidverzorgingsprogramma biedt uitgebreide bescherming tegen schade door externe agressoren.

*Haywood, R., et al, J Invest Dermatol 2006;121:862-868

SkinCeuticals:
De Antioxidant Autoriteit

In 1997 veranderde SkinCeuticals het veld van huidverzorging met de introductie van Serum 10 en Serum 15, de eerste gestabiliseerde, pure L-ascorbinezuur topische antioxidanten.

Vier generaties antioxidanttechnologie vertegenwoordigend waarvan is bewezen dat ze de natuurlijke bescherming van de huid verdubbelen bij elke vooruitgang, biedt SkinCeuticals meerdere formuleringen aan voor het gezicht en de ogen.

Hoe SkinCeuticals zich onderscheidt

Een topisch vitamine C-antioxidant moet de huid binnendringen om effectief te zijn. Dit is afhankelijk van drie factoren: de gebruikte vorm van vitamine C, de concentratie en de pH van de oplossing.

SkinCeuticals founding scientist Dr. Sheldon Pinnell deed onderzoek naar antioxidantformulering en ontdekte deze factoren, nu bekend als het Duke Antioxidant-patent. SkinCeuticals is het enige merk dat antioxidanten formuleert volgens deze normen.

In de jaren sinds het patent is elke volgende antioxidantgeneratie onderworpen aan rigoureuze klinische onderzoeken - en de resultaten zijn duidelijk: SkinCeuticals topische antioxidanten neutraliseren vrije radicalen veroorzaakt door zonnestraling en andere omgevingsfactoren voor bescherming binnenshuis, terwijl ze collageenproductie voor externe correctie synthetiseren .

Meer informatie>